A little something of interest from last week. On Friday, David Heuschkel had a Red Sox notebook in the Hartford Courant.

It doesn’t seem like the Providence Journal sent anyone out West on this road trip with the Red Sox, yet on Saturday, they posted a uncredited Red Sox notebook on their website that is just about word-for-word identical to the one done by Heuschkel. From what I’ve been able to gather, the article appeared in the paper edition on Saturday and was labeled a wire report.

At first, I was just thinking that the ProJo and Courant had worked something out so that Heuschkel’s article could be used by the ProJo. The more I look into it, the more that doesn’t seem to be the case.

Update: I had exchanges with with people from both papers via email. The Courant person wasn’t aware of what was going on. The answer comes from Art Martone at the ProJo:

The Courant's material is on the Knight-Ridder news wire, which we purchase; therefore, we're able to print whatever Courant stories come over the newspaper wire. We also purchase the New York Times news wire, which allows us to run Boston Globe stories.

So there it is, mystery solved, for those of you who had written in asking about this.

Advertisements